تعمیر EPS تلسکوپی فرمان برقی کیا اوپتیما

تعمیر EPS تلسکوپی فرمان برقی کیا اوپتیما

تعمیر EPS تلسکوپی فرمان برقی کیا اوپتیما – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع فرمان برقی خودرو های مدرن در کلینیک دیجی برد صورت می گیرد.

فرمان برقی EPS

فرمان برقی Electric Power Steering (EPS) گشتاور اضافی فرمان را به کمک یک جعبه دنده حلزونی روی ستون فرمان به میل فرمان منتقل می کند. این سیستم در خودروهای کوچکتر که فضای کمی در محفظه موتور وجود دارد استفاده می شود.

 سیستم هوشمند EPS ، از یک موتور الکترونیکی ، درایو تسمه دندانه دار ، مکانیزم توپ چرخشی متصل به فرمان مورد تشکیل می گردد.

بررسی اجمالی سیستم فرمان تلسکوپی در خودرو های امروزی

سیستم فرمان در خودروهای امروزی rack-and-pinion نامیده می شود. عناصر اصلی آن شامل شفتی است که از فرمان به سمت چرخ دنده ای گرد به نام پینیون پایین می رود. یک میله بریده بریده (قفسه)، که پینون روی آن قرار دارد، در عرض ماشین شما کشیده می شود و چرخ های جلو را به هم متصل می کند.

با چرخاندن فرمان، پینیون نیز می چرخد و بریدگی های قفسه را درگیر می کند. با حرکت قفسه به راست و چپ در عرض پینیون، چرخ‌های جلو در پاسخ تغییر جهت می‌دهند.

فرمان تلسکوپی  بسیار شبیه تلسکوپ همنام عمل می کند. امروزه تنظیم فاصله فرمان به صورت دستی مستلزم چرخاندن دسته قفل روی ستون فرمان و سپس فشار دادن یا کشیدن چرخ است. برخی از مدل ها فرمان تلسکوپی را به یک ویژگی لوکس تبدیل می کنند. به جای چرخاندن دستی اهرم قفل و انجام تنظیمات فیزیکی، یک دکمه پاور، اهرم یا سوئیچ واقع در کنار ستون فرمان همه کار را انجام می دهد.

فرمان تلسکوپی می تواند به جلو و عقب بچرخد که در این نوع فرمان ، تلسکوپ در امتداد ستون فرمان به داخل و خارج می شود ، که فاصله فرمان را متناسب با وضعیت صندلی راننده، طول بازو و وضعیت رانندگی تنظیم می کند. پس از تنظیم، موقعیت تلسکوپی به طور ایمن در جای خود قفل می شود.

معرفی خودرو اپتیما Optima

خودرو optima محصول شرکت خودرو سازی کیا kia می باشد. این خودرو علاوه بر طراحی شکیل و زیبا قدرتی معادل ۱۸۵ اسب بخار (۶۰۰۰ دور در دقیقه ) دارد که در نمونه خود بی نظیر است.

مصرف سوخت اپتیما در جاده های برون شهری ۶.۷  و در جاده های شهری ۹.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد . این سدان قیمت ارزان و راحتی بی مانندی برای شما به ارمغان می آورد که بیش از دو دهه با دیگر شرکت های خودرو سازی رقابت نزدیکی دارد.

گیربکس اوپتیما ، از نوع ۶ دنده اتوماتیک  و موتور خودرو به ۴ سیلندر مجهز می باشد. حداکثر شتاب این خودرو ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۸ کیلومتر در ساعت می باشد.از دیگر امکانات رفاهی optima ، کنترل ایستایی در سربالایی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم تهویه دوگانه و .. می توان اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *